نائب مدیر کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اخذ معاینه فنی “برتر” را شرط ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک دانست.
اخذ معاینه فنی "برتر" شرط ورود خودروها به طرح ترافیک
عبارات مهم : ایران
به گزارش ایسنا، افشین حبیب زاده با اشاره به طرح ترافیک مصوبه دولت، گفت: «محدوده های طرح ترافیک تغییری نمی کند و تنها نام این محدوده ها دچار تغییراتی می شود.»
شرط ورود خودروها به طرح ترافیک ، برتر"، اخذ معاینه فنی "
این عضو شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان این مطلب، ادامه داد: «در این طرح دو نوع معاینه فنی برتر و عادی خواهیم داشت که بر اسای معاینه فنی برتر خودروها با سخت گیری بیشتری مورد معاینه قرار می گیرند.»
حبیب زاده با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ درصد خودروهای فعلی در معاینه فنی برتر رد صلاحیت می شوند، افزود: «این طرح عادلانه است و بدهید صورت نیست که ۱۱۸ هزار مجوز جهت ۱۱۸ هزار ماشین صادر شود و هر کس بخواهد قادر باشد وارد محدوده طرح ترافیک شود و باید عوارض محدوده را پرداخت کند.»
نائب مدیر کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اخذ معاینه فنی “برتر” را شرط ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک دانست.
وی با اشاره به اینکه در طرح تازه ترافیک محدودیتی جهت خودروهای ورودی به طرح، مطرح نیست، ادامه داد: « در این طرح، فروش روزانه، کارت شناور و مجوز تازه وجود ندارد و جهت هر ماشین با ورود به محدوده طرح ترافیک طبق محاسبات هر زون، مبالغی از شارژ کارت های صادر شده است کسر می شود.»
حبیب زاده با اعلام اینکه در این طرح جدید، مجوزی به فروش نخواهد رسید، گفت: «ما نمی توانیم تردد مردم به یک محدوده را ممنوع کنیم و در همه جای دنیا این محدودیت را با دریافت عوارض کنترل می کنند؛ همچنین اگر این تردد در ساعات پیک ترافیک صورت گیرد، حداکثر عوارض دریافت می شود.»
عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: «برای این طرح، سه پیک ساعتی مشمول بر ۱۰ صبح، ۱۰ تا ۴ بعد از ظهر و ۴ تا ۷ عصر تعریف شده است است و اگر راننده در این پیک ها یا در روز آلودگی یا با خودروی دارای معاینه فنی عادی وارد محدوده طرح ترافیک شود، با حداکثر عوارض رو به رو می شود.»
شرط ورود خودروها به طرح ترافیک ، برتر"، اخذ معاینه فنی "
حبیب زاده که در یک برنامه رادیویی سخن می گفت، اظهار کرد: «شورا پیشنهاد داده است که یک زون نیز مشمول بر کل شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد که در مواقع آلودگی بتوان عوارضی قابل توجه را به منظور جلوگیری از تردد بیش از حد تعریف کرد؛ ولی خودروهای سواری بیشترین نقش را در آلودگی هوا ندارند و بحث ترافیک نیز عنوان دیگری است.»
واژه های کلیدی: ایران | آلودگی | ترافیک | آلودگی هوا | اخبار اجتماعی
دانلود فایل ها
توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...