نوشیدن بازار ایرانی خبر اقتصادی

نوشیدن: بازار ایرانی خبر اقتصادی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی دسترسی به بمب هیدروژنی به معنای توانائی پیشرفته کره شمالی به سلاحهای هسته ای اس

    خواسته مشخص کره شمالی از جامعه جهانی، دادن تضمین عدم حمله آمریکا به کره شمالی است. 

    دسترسی به بمب هیدروژنی به معنای توانائی پیشرفته کره شمالی به سلاحهای هسته ای اس

    کره شمالی یک استخوان در گلوی ترامپ است/ دسترسی به بمب هیدروژنی به معنای توانائی پیشرفته کره شمالی به سلاحهای هسته ای است

    عبارات مهم : جزیره

    خواسته مشخص کره شمالی از جامعه جهانی، دادن تضمین عدم حمله آمریکا به کره شمالی هست.

    نماینده پیشین کشور عزیزمان ایران در مقر اروپایی شرکت ملل متحد بر این باور است که کره شمالی یک استخوان در گلوی ترامپ هست، نه می تواند حمله کند و نه می تواند به ابتکار عمل رهبر کره شمالی تن در دهد. ترامپ بسیار علاقمند است عنوان کره شمالی از ذهنش پاک شود ولی امکان ندارد.

    دسترسی به بمب هیدروژنی به معنای توانائی پیشرفته کره شمالی به سلاحهای هسته ای اس

    علی خرم در خصوص تبعات آزمایش اخیر بمب هیدروژنی کره شمالی در گفت وگو با عصر کشور عزیزمان ایران گفت: حکومت کره شمالی در این 65 سال همواره احساس ناامنی نموده و تصور دارد آمریکا و کره جنوبی قصد دارند کره شمالی را اشغال و حکومت آنرا سرنگون سازند که البته چندان بی راه هم فکر نمی کند.

    مهمترین خبر سیاسی دولت های دنیا در یک ماه اخیر بدون شک درگیری ها و زیاد کردن تنش ها میان آمریکا و کره شمالی بوده هست. پیونگ یانگ در هفته گذشته ششمین آزمایش هسته ای خود را با موفقیت پشت سر گذاشت که به گفته مقامات این کشور، کره شمالی به تکنولوژی بمب هیدروژنی با توانایی راه اندازی بر روی موشک های دوربرد بالستیک دست یافته هست. این ادعا به معنای توانایی حمله موشکی کره شمالی به خاک آمریکا است و به همین علت این آزمایش بحران شبه جزیره کره را وارد فاز جدیدی خواهد کرد.

    خواسته مشخص کره شمالی از جامعه جهانی، دادن تضمین عدم حمله آمریکا به کره شمالی است. 

    شبه جزیره کره در شرق آسیا با جمعیتی نزدیک به 24 میلیون نفر به شکل یک حکومت متمرکز با ایدئولوژی جوچه اداره می شود. مردم این کشور در یک فضای ایزوله و به دور از آزادی های دیگر نقاط دنیا در فضایی دیکتاتوری زندگی می کنند و انتقادهای زیادی بر شیوه بسته و دیکتاتور منشانه این حکومت بر مردمش وارد هست. ولی مطمئنا راه حل عوض کردن این روش حکومت جهت ایجاد یک دموکراسی آزادانه، ارسال موشک از جانب آمریکا نخواهد بود.

    از نگاه تاریخی درگیری سیاسی میان بلوک شرق و غرب در تمام دوران بعد از جنگ جهانی دوم وجود داشته است ولی در دو دهه اخیر شاهد یورش های بی سابقه و جنگ افروزی های متعدد آمریکا در جای جای کره خاکی بوده ایم. حمله به عراق و افغانستان و لیبی و تحریم های اقتصادی متعدد علیه کشورهای مخالف سیاست های آمریکا در دنیا از جمله موارد این یورش دنیا غرب به حساب می آید.

    در یک سال اخیر و بعد از موفقیت های متعدد ارتش سوریه بر تروریست های داعش که با حمایت روسیه انجام شد، بار دیگر روسیه پوتین نشان داد که توانایی مقابله با سیاست های جنگ طلبانه آمریکا در کشورهای دیگر را دارد. این عنوان به این معنی است که قدرت نظامی و اقتصادی امپراطوری آمریکا بار دیگر به وسیله روسیه و متحد قدرتمندش چین به چالش کشیده شده است است و شاید شروع دیگری جهت جنگ سرد میان این دو کشور نیز به حساب آید. با این وجود آمریکای ترامپ بیش از دوره گذشته یعنی وقت ریاست جمهوری اوباما، میل به به جنگ افروزی از خود نشان می دهد.

    دسترسی به بمب هیدروژنی به معنای توانائی پیشرفته کره شمالی به سلاحهای هسته ای اس

    در نتیجه شاهد ترساندن های مکرر کره شمالی، ونزوئلا ، ایران، کوبا و دیگر کشورهای منتقد سیاست های آمریکا به شکل های متفاوت هستیم که این عنوان زنگ خطراحتمال شروع یک جنگ خونین دیگر را جهت کل دنیا به صدا درآورده است.

    از منظری دیگر بعد از آخر جنگ سرد در اوایل دهه نود میلادی و به نوعی پیروزی دنیا غرب بر شرق ، فشار آمریکا بر متحدان کوچکتر بلوک شرق از یوگوسلاوی و کوبا تا کره شمالی شدت یافتن شد و تا به امروز نیز ادامه دارد. امروز این تنش ها به نقطه بحرانی خود رسیده است و در صورت بروز کوچکترین اشتباه از طرفین دعوا ممکن است شاهد یک فاجعه اتمی دیگر جهت بشریت باشیم. فاجعه ای که علاوه بر کشتار میلیون ها انسان، تبعات سنگین تری نیز جهت نسل های بعد خواهد داشت. ولی حقیقت ماجرای کره شمالی و آمریکا چیست؟ به همین جهت نظر علی خرم استاد دانشگاه- حقوق بین الملل، را جویا شدیم که در ادامه می خوانید.

    خواسته مشخص کره شمالی از جامعه جهانی، دادن تضمین عدم حمله آمریکا به کره شمالی است. 

    بحران کره شمالی بعد از آزمایش اخیر بمب هیدروژنی این کشور وارد فاز جدیدی شده است هست. ریشه تنش های موجود به چه تاریخی باز می گردد و تبعات این اقدام پیونگ یانگ جهت کشورهایی مانند چین، روسیه و آمریکا چیست؟

    پس از جنگ دوم جهانی که دنیا به دنیا کمونیسم و دنیا آزاد تقسیم شد ، کیم ایل سونگ رهبر کره شمالی (پدر بزرگ رهبر فعلی) تلاش نمود همه شبه جزیره کره را کمونیست کرده و تحت رهبری خود درآورد. یک بار هم همه شبه جزیره کره را تسخیر کرد ولی آمریکا از وحشت گسترش کمونیسم، به این منطقه لشگر کشی نمود و کل شبه جزیره کره را تسخیر کرد. مجددا چین با پنج میلیون میلیشیا از کیم ایل سونگ پشتیبانی نمود و ورق را برگرداند. این بار آمریکا ترساندن به بکار گیری سلاح هسته ای نمود و چین در مرز کنونی دوکره متوقف گردید و آتش بس در سال 1953 برقرار شد. از آن وقت تاکنون قرارداد صلح بین طرفین امضاء نشده و این آتش بس بصورت آتش زیر خاکستر درآمده است یعنی هر از چندی آمریکا یا کره شمالی طرف برابر را ترساندن می کند.

    به هر ترتیب حکومت کره شمالی در این 65 سال همواره احساس ناامنی نموده و تصور دارد آمریکا و کره جنوبی قصد دارند کره شمالی را اشغال و حکومت آنرا سرنگون سازند که البته چندان بی راه هم فکر نمی کند. لذا خواسته مشخص کره شمالی از جامعه جهانی، دادن تضمین به این کشور است که آمریکا به کره شمالی حمله نخواهد کرد و آمریکا هم از دادن چنین تضمینی طفره می رود. این امر باعث گردیده کره شمالی جهت دفاع از خود دست به تهیه سلاح هسته ای و انواع موشک های دوربرد و بالستیک بزند تا بازدارندگی مورد نیاز را بوجود بیاورد که البته این کار نیز جهت آمریکا قابل تحمل نمی باشد.

    دسترسی به بمب هیدروژنی به معنای توانائی پیشرفته کره شمالی به سلاحهای هسته ای اس

    قطعا دسترسی به بمب هیدروژنی به معنای توانائی پیشرفته کره شمالی به سلاح های هسته ای است و در حوزه بازدارندگی یعنی به کره شمالی نمی توان حمله کرد که در آنصورت ممکن است متقابلا کره جنوبی، ژاپن و قسمتی از چین نابود شود. چین و روسیه جهت اینکه متهم نشوند این اقدام کره شمالی را محکوم میکنند ولی اجازه نمیدهند به کره شمالی حمله شود و البته همانطور که گفته شد دیگر یک حمله رسمی به کره شمالی نمیتواند صورت گیرد ولی ممکن است کارها غافلگیرانه انجام شود.

    از منظر نگاه سیاست مداران آمریکایی باید گفت که: به هر حال بحران کره شمالی یک استخوان در گلوی ترامپ هست، نه می تواند حمله کند و نه می تواند به ابتکار عمل رهبر کره شمالی تن در دهد. ترامپ بسیار علاقمند است عنوان کره شمالی از ذهنش پاک شود ولی امکان ندارد.

    واژه های کلیدی: جزیره | روسیه | آمریکا | آمریکایی | کره شمالی | جنگ جهانی | کره شمالی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار